Joulu on yksi parhaimpia juhla-aikoja mitä odotan innolla. En voi sanoa, että saisin olla "lomalla" töistä, koska ei ikinä voi tietää tuleeko tämä joulu menemään töissä, vai kotosalla vaapaapäivien puitteissa. Viime vuonna olin kotona. Mikä ei haittaa ollenkaan, ei tosin haittaa se, että olisi töissäkään. Koska kotona on kumminkin joku, joka voi sitä jouluruokaa alotella valmistamaan. Koska olen kotona kumminkin ennen iltamyöhää, niin siinä ennättää vielä viettää joulua oikein hyvin. Ja jos olet töissä aaton ja muut pyhät, niin yleensä siinä sitten niitä muita vapaita sieltä tulee, tai siis ne vapaat mitkä muut viettää sillon aaton+ muut pyhät. 

Vanhassa työpaikassa olin jouluaattona töissä ja ei se ollut ollenkaan kamalaa. Toki nykyinen työpaikkani on jokseenkin tai oikeastaan aika paljonkin erinlainen. 

Mutta olen valmis olemaan myös töissä. 

Työilmapiiri

Viimeviikon loppuna yks parhaimmista työkavereistani lopetti meillä työskentelyn. Olin todella surullinen, jo silloin kuin kertoi hakeneensa muualle töihin. Ja jo silloin tiesin, että tottakai hän nyt sinne pääsee, koska on niin super tyyppi ja taitava jne. Mutta koska meidän työpaikan yhteishenki ei ole ollut mikään ihana koskaan, koko tämän aikana kun olen ollut tuolla töissä. Niin on todella kamalaa, koska hän lähti pois. Ja niitä ihmisiä ei sinne kovinkaan monta jäänyt, jolta voi siis oikeasti pyytää apua ja jotka sua auttaa. 

Ja en oo missään työpaikalla kokenut tälläistä "kiusaamista" kuin täällä. Olen monesti oikeesti itkenyt, kun olen päässyt töistä, et millainen paikka tää oikeasti on. Jo se, että tää paikka on siitä rankimmasta, ni millanen työilmapiiri meillä oikeesti on. Ja jos sä et tykkää jostakusta, ni JUMALAUTA ku sä teet sen kanssa töitä, ni kyl sun pitää sitä jollain tavalla sietää. 

Meillä töissä joulunaika on yhtä helvettiä. Hoivan ruokien määrä melkeen tuplaantuu ja sinne väsätään kaikki laatikot, kinkut, sun muut hyvät jouluherkut... ja tähän päälle sitten kaikki muu härdelli. Puurojuhlaa, jouluruokailu ja monta muuta juttua. 

Mut silti joulu on se juhla mitä just nyt odotan eniten. En usko saavani joulupukilta lahjoja,vaikka tietenkin olisin jotain ansainnutkin.. Suodaan lapsille sekin ilo ennemmin. <3