Olen jo usemmankin kerran kirjoittanut, kun työ asiat painaa jne. No perjantain iloksi meidän pomo oli laittanut taukohuoneen seinälle virman sisällä alkavista yt- neuvotteluista. 

En voi laittaa yrityksen nimeä, mutta jos osaa laskea 1+1, niin voi jo veikata aika varmasti oikeaan ositteeseen. Yoki minua turvaa pikkasen se, että minulla on vakituinen työpaikka ja meidän pisteessä on sijaisia lukuisia. Mutta valehtelisin, jos väittäisin, että tilanne ei minua pelottaisi. Tottakai pelottaa, koska jos meidän porukasta lähtee sijaiset, niin kuinka kauan voimme huokaista helpotuksesta, ennenkuin me kaikki saamme monon-kuvan-peppuun? Tai lomautuslaput kouraan? 

Kuin taikaiskusta, Mol.fi sivulla olisi varmasti unelma työ tarjolla. Mutta miksi minua pelottaa myös hakea uutta työpaikkaa? Miksi pelkään hypätä pois uppoavasta laivasta? Miksi mietin edes enään? 

Olen nyt 2 päivää yrittänyt miettiä, että miksi irroittaminen on niin vaikeaa? Ei kyse voi olla pelkästä lomasta? Koska kyllä nyt yhden kesän pystyisi olla ilman lomaa. Ja kylläkai nyt voisi jotain sopiakin, onhan minulla tullut jo sovittuja menoja, että kai sinne saisi silti mennä, tai sitten se olisi se "omaloma". 

Mietin vain sitä, että olenko vaan niin heikko, etten uskallakkaan hypätä tuntemattomaan? Ja odotan kunnes uppoan tämän laivan kanssa? 

Olen myös useasti kertonut, että työyhteisössämme on vikoja. Nimenomaan suurimmat viat on työyhteisössä siinä, että työkaverit kohtelee toisiaan epäkunnioittavasti. Seläntakana puhutaan paskaa ja paljon... Mutta on siellä muutama timanttikin. Mutta satun myös tietämään, että tässä työpaikassa minne haetaan työntekijää, on myös timanttinen porukka.. Olenhan ollut kyseisessä paikassa ennenkin töissä. Siksi en ymmärräkkään sitä, että miksi tämä kaikki mietityttää minua niin paljon.. 

Kysyin myös neuvoa entiseltä työkaveriltani, joka lähti tästä nykyisestä paikasta, että miettikö hän ollenkaan, epäröikö. Odotin vastausta, että joo hae ja lähde pois. Mutta yllätyin kumminkin hänen neuvostaan, aika paljonkin. Hän neuvoi tavallaan jäämään ja opiskelemaan itselleni nyt täällä sen diettikokki tutkinnon ja enemmänkin.. 

Mutta mitä jos nyt jäänkin ja sitten saankin kenkää, otanko sen riskin ja kadun sitä etten hakenut. Vai haenko ja katson tuleeko siitä mitään. Kun eihän se hakeminen tarkoita sitä, että saisi kyseisen paikan. 

Oletko sinä ollut vastaavan laisessa tilanteessa? Kerro toki vinkkisi tai vinkkisi miten toimisit tilanteessani..